20100610

cerita bila dah jumpa...

setelah sekian lama berjauhan dari rakan-rakan, akhirnya peluang untuk bersua muka kembali menerjah. setiap masa dan ketika diisi sebaik mungkin diantara teman, handai dan jua rakan-rakan. sedikit sebanyak masa yang ada cuba diluangkan agar rindu yang sekian lama terbuku di hati dapat dihamburkan. setiap weekend diisi sebaik mungkin. tiada lagi masa untuk tidur seharian mahupun dua harian. jika bukan bersama teman, pasti bersama handai. dan pasti ada saja aktiviti yang cuba diluangkan. tambahan pula dengan kehangatan majlis perkahwinan di serata pelusuk negeri. semua itu menjadi alasan yang hakiki untuk meluangkan masa bersama handai.

tapi...

bila lama tak berjumpa, bila rindu yang terbuku kian menebal, emosi menjadi nipis. terkadang hati terasa terguris, terkadang hati bagai berbunga dan terkadang juga hati terasa seperti digilis-gilis. kata yang terhambur dari mulut sudah tidak seindah kata yang terpendam di hati. jenaka dan ria sudah tidak menangkap seperti dahulunya. perjumpaan yang meriah juga kian sunyi terasa di dalam.

adakah usia yang mencetus kepada perubahan ataupun adakah perpisahan yang sementara itu telah membuatkan segalanya tampak berbeza. baik dari segi rohani mahupun dari keadaan lahiriahnya sendiri.

mereka yang dirindui, mereka yang diingati, mereka yang didamba, semakin sukar untuk difahami. semuanya menjadi semakin asing.

ya, setiap perhubungan pasti ada pahitnya tapi pahit ini seperti tidak terbendung lagi. semakin meluap rasa rindu, semakin pedih rasa di hati bila bersua.

aduh....

aku nak semua jadi macam dulu....

tolong....

4 comments:

admin said...

sedapnye tulisan incik jerry.

*muke adore*

wink2..

mustno said...

jauh tapi rindu.
rindu tapi pedih.
pedih tapi sua.
sua tapi bosan.
bosan tapi sakit.
sakit tapi care.
care tapi sibuk.

jerry kehanisan said...

thanx.. (muka teruja)

u makin deep la skang.. huhuhuu...

Zhariff said...

rileks la abg blogger.yg dok kt borneo ni lagi la rasa mcm2 perasaan...